مهدویت در دیدگاه اسلام

 

 

 

با عرض سلام خدمت تمامی خوانندگان به وبلاگ بنده خوش آمدید 

 

 

هدف راه اندازی مجدد این وبلاگ تحقیق در مورد مهدویت در اسلام می

باشد 

 

 

 

مهدویت از دیدگاه دکتر علی شریعتی 2

 

"داشتم توی بیابان راه می‌رفتم، یک دفعه دیدم یکی آمد و با من همراه شد. همین جوری با هم صحبت کردیم که من گفتم السلام علیک یا امام زمان (همین جور بیخودی!) ناگهان بغل دستی ام برگشت و گفت "سلام علیکم!" من آن لحظه نفهمیدم که چرا او جواب داد. بعد که فهمیدم رویم را برگرداندم و گفتم آقا امام زمان قربانت بروم که دیدم آن آقا نیست و غیب شده است! چقدر بر خودم لعنت فرستادم که چرا آقا را نشناختی!" خوب هر جوانی این را بشنود با خودش می گوید این مهدی است یا دیوید کاپرفیلد شعبده باز ؟؟ برای این که ثابت کنند که امام زمانی هست، این اراجیف را جعل می‌کنند که بله، ما هم هستیم!

 


 

ادامه نوشته

مهدویت از دیدگاه دکتر علی شریعتی

                                                                               

سال از غیبت مهدی می گذرد و ما ملت مسلمان ۱۲۰۰ سال است که هر نیمه شعبان جشن می گیریم و تعطیل رسمی اعلام می کنیم و پشت اسمش "عج" می گذاریم.۱۲۰۰ سال است که مهدی را دوست می داریم و ستایشش می کنیم اما حتی نمی دانیم این مهدی اصلا آمده تا چه کار کند ؟ فلسفه ی مهدویت چیست ؟ چرا باید وجود داشته باشد و چرا هست ؟ اگر نباشد چه اتفاقی می‌افتد ؟
  آن گروه دومی همه اش می گوید"آخر چطور امکان دارد مردی ۱۲۰۰ سال عمر کند ؟ کجا رفته که هیچ کس او را نمی بیند ؟ چه فایده ای این رهبر نا‌مرئی برای ملتش دارد ؟ گیرم که ظهور کند، چه فایده ای برای من و تو دارد ؟ اعتقاد به وجود امام زمان یک اعتقاد خرافی و نهایتا خوش بینانه است. نگاه می کند می‌بیند آنان که به مهدی اعتقاد ندارند در عرش اند، آنها که اعتقاد دارند در فرش اند!" این گروه اولی هم جوابشان را می دهد که "ای مهدی کجایی ؟ بیا شمشیرت را بکن توی دل اینها! خدا خواسته که عمر مهدی زیاد باشد. به تو چه ؟ در کار خدا دخالت می کنی ؟ ای فلان ... ما از قصد زندگی پست مادی و بی ارزش و پوچ و تهی و کوفت و اه و پیف و پایین و ... را رها کردیم و به جایش زندگی معنوی و روحانی و قدسی را گرفته ایم. ما که می‌میریم خدا ما را می برد به بهشت برین. شمایی که به مهدی اعتقاد ندارید چی ؟ می‌برندتان جهنم و سیخ داغ در انتظار شماست!".

انتظار، مذهب اعتراض
بازنگری مسئله مهدویت با بهره گیری از دیدگاه دکتر علی شریعتی

 

 

 

 

 

ادامه نوشته

موعود آخر الزمان از ديدگاه مسيحيت3

و در انجيل يوحنّا باب 15 شماره 27 مي‌گويد:

((ليكن چون تسلي دهنده كه او از جانب پدر نزد شما آيد يعني روح راستي كه از پدر صادر مي‌گردد او بر من شهادت خواهد داد و شما نيز شهادت خواهيد داد.))

 

و در انجيل يوحنّا باب 16 شماره 7 آمده:

((راست مي‌گويم كه رفتن من براي شما مفيد است زيرا اگر نروم تسلي دهنده نزد شما نخواهد

آمد. اما اگر بروم او را نزد شما مي‌فرستم و چون او آيد جهان را بر گناه و عدالت داوري و ملزم

خواهد نمود. اما بر گناه، زيرا كه به من ايمان نمي‌آوريد و اما بر عدالت، از آن سبب كه نزد پدر خود

مي‌روم و ديگر مرا نخواهيد ديد و اما بر داوري، از آن رو كه بر رئيس اين جهان حكم شده است و

بسيار چيزهاي ديگر نيز دارم به شما بگويم ليكن آلان طاقت تحمل آنها را نداريد و ليكن چون او يعني

روح راستي آيد شما را به جمع راستيها هدايت خواهد كرد. زيرا كه او از خود تكلّم نمي‌كند بلكه به

آنچه شنيده است سخن خواهد گفت و از امور آينده به شما خبر خواهد داد. او مرا جلال خواهد داد

زيرا كه از آنچه آنِ من است خواهد گرفت و به شما خبر خواهد داد، هر چه از آنِ پدر است از آنِ من

است. از اين جهت گفتم كه از آنچه آنِ من است مي‌گيرد و به شما خبر خواهد داد.))

 

ادامه تصاویر متحرک آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)

 

ادامه نوشته

موعود آخر الزمان از ديدگاه مسيحيت

 


مسيحيان معتقد به ((بازگشت مسيح))[1] هستند. در مسيحيت، در عهد جديد

نجات دهندگي به حضرت عيسي نسبت داده شده است، زيرا او مأمور شده است

كه امت خويش را از گناه نجات بخشد. مسيحيان با تعابير زيادي از آمدن مصلح

جهاني خبر داده‌اند، گاهي از آن به ((ملكوت خدا)) تعبير مي‌كنند. از الفاظي همچون

شيلو، روح راستين، پسر انسان نيز بارها در آيات انجيل براي بيان دوره آخر الزمان

استفاده گرديده است.

 

وجود مصلح جهاني از اعتقادات چهار دين بزرگ جهان يعني اسلام و مسيحيت و

يهود و زرتشت است و اختصاص به اسلام ندارد و اديان ديگر نيز به مصلح و منجي

اعتقاد دارند و در سرتاسر كتب مقدسه از صلح و امنيت و حكومت ديني بر جهان، در

آخر الزمان خبر داده شده است.

در اينجا ما به بررسي دين مسيحيت پيرامون مصلح آخر الزمان مي‌پردازيم از اينرو

كلماتي از كتاب مقدس كه صفات و خصوصيات مصلح جهاني را بيان كرده و نشان

دهنده اعتقاد آنان به مصلح و منجي است نقل مي‌نماييم.

مسيحيان معتقد به ((بازگشت مسيح))[1] هستند. در مسيحيت، در عهد جديد

نجات دهندگي به حضرت عيسي نسبت داده شده است، زيرا او مأمور شده است

كه امت خويش را از گناه نجات بخشد. مسيحيان با تعابير زيادي از آمدن مصلح

جهاني خبر داده‌اند، گاهي از آن به ((ملكوت خدا)) تعبير مي‌كنند. از الفاظي همچون

شيلو، روح راستين، پسر انسان نيز بارها در آيات انجيل براي بيان دوره آخر الزمان

استفاده گرديده است.

 


 

ادامه تصاویر متحرک آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)

 

 

ادامه نوشته

موعود آخر الزمان از ديدگاه مسيحيت2

 


مسيحيان معتقد به ((بازگشت مسيح))[1] هستند. در مسيحيت، در عهد جديد

نجات دهندگي به حضرت عيسي نسبت داده شده است، زيرا او مأمور شده است

كه امت خويش را از گناه نجات بخشد. مسيحيان با تعابير زيادي از آمدن مصلح

جهاني خبر داده‌اند، گاهي از آن به ((ملكوت خدا)) تعبير مي‌كنند. از الفاظي همچون

شيلو، روح راستين، پسر انسان نيز بارها در آيات انجيل براي بيان دوره آخر الزمان

استفاده گرديده است.

 

وجود مصلح جهاني از اعتقادات چهار دين بزرگ جهان يعني اسلام و مسيحيت و

يهود و زرتشت است و اختصاص به اسلام ندارد و اديان ديگر نيز به مصلح و منجي

اعتقاد دارند و در سرتاسر كتب مقدسه از صلح و امنيت و حكومت ديني بر جهان، در

آخر الزمان خبر داده شده است.

در اينجا ما به بررسي دين مسيحيت پيرامون مصلح آخر الزمان مي‌پردازيم از اينرو

كلماتي از كتاب مقدس كه صفات و خصوصيات مصلح جهاني را بيان كرده و نشان

دهنده اعتقاد آنان به مصلح و منجي است نقل مي‌نماييم.

مسيحيان معتقد به ((بازگشت مسيح))[1] هستند. در مسيحيت، در عهد جديد

نجات دهندگي به حضرت عيسي نسبت داده شده است، زيرا او مأمور شده است

كه امت خويش را از گناه نجات بخشد. مسيحيان با تعابير زيادي از آمدن مصلح

جهاني خبر داده‌اند، گاهي از آن به ((ملكوت خدا)) تعبير مي‌كنند. از الفاظي همچون

شيلو، روح راستين، پسر انسان نيز بارها در آيات انجيل براي بيان دوره آخر الزمان

استفاده گرديده است.

 


 

ادامه تصاویر متحرک آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)

 

 

ادامه نوشته

AKSGIF.IR EMAM MAHDI-تصاویر متحرک آغاز امامت امام زمان (عج)

شوق دیدار مهدی در روایت امام حسین

در این باره سالار شهیدان از امیرمؤمنان علی علیه‌السّلام در روایت مبسوطی از شوق دیدار حضرت مهدی چنین یاد نموده است :
مردی خدمت امیرمؤمنان آمد و عرض کرد: یا امیرمؤمنان، از مهدی آل محمد به من خبر دهید. حضرت فرمود: آن گاه که روندگان بروند و زمان‌ها بگذرد و مؤمنان کم یاب شوند، در آن زمان او خواهد آمد. بعد سائل پرسید: مهدی از کدام قبیله است؟ حضرت فرمود: از بنی هاشم، از قله بلند عرب، از جای گاه ژرف دریای آن. او کار آمد، چیره دست، پیروز و سرافراز است. او شیر صحنه پیکار و دشمن شکن نام آور است. او از شمشیرهای خداست و در عین حال سالار بخشنده و بزرگوار است. اندیشه او از دنیا و آخرت رهیده و در عالی‌ترین جای گاه سیادت و منزلت و قرب خداوندی جای گرفته است. پس هشدار که شیطان از حق برگشته، در هر زمانی به فتنه‌ای برمی خیزد تا شما را از بیعت با او منصرف نکند. بعد حضرت به اوصاف مهدی اشاره کرد و فرمود: پناه دهندگی اش از همه فراگیرتر، علم او از همه فزون تر وصله رحمش از همه بهتر و بیشتر است. بعد از بیان این حقایق فرمود: «اللهم فاجعل بعثه خروجا من الغمة و اجمع به شمل الامة فان خار الله لک فاعزم ولا تنثن عنه ان وفقت له ولا تجوزن عنه ان هدیت الیه هاه، و او ما بیده الی صدره، شوقا الی رؤیته؛ [۲۸] خدایا، ظهور او را بیرون شد از اندوه و درد قرار ده، و به سبب او پراکندگی امت اسلام را گرد آور، پس‌ای مرد! اگر در عصر غیبت او توفیق هم زمانی او را یافتی و بدین وسیله خداوند خیر تو را فراهم آورده مصمم و استوار باش، از او روی متاب و اگر به حضورش راه یافتی از او مگذر و به دیگری روی نیاور».
آن گونه که پیداست حضرت در این کلام دست بر قلب مبارکش گذاشته و با شوق و علاقه وصف ناپذیر آرزوی می‌کند که به دیدار مهدی موعود نائل آید.
در این خصوص در کتاب کمال الدین و تمام النعمه آمده است: روزی دعبل خزاعی در حضور امام رضا اشعاری خواند و در ضمن آن گفت: امیدم به ظهور امامی است که به طور یقین روزی با نام خدا و با برکت‌های فراوان قیام خواهد کرد. در این هنگام حضرت رضا علیه‌السّلام به شدت گریه کرد، آن گاه فرمود: خزاعی روح القدس این سخن را بر زبان تو جاری ساخت، آیا می‌دانی این امام کیست؟ دعبل عرض کرد: نه خیر مولایم، جز آن که شنیده‌ام امامی از شما خانواده قیام می‌کند و زمین را از فساد پاک نموده، از عدالت سرشار می‌سازد. بعد حضرت رضا علیه‌السّلام امامان بعد از خود را بر شمرده، سپس فرمود: «بعد الحسن ابنه الحجة القایم المنتظر فی غیبته و المطاع فی الظهوره؛ [۲۹] بعد از امام حسن عسکری علیه‌السّلام فرزندش حجت قایم، امام است که در زمان غیبت منتظر قیام و آرزوی دیدارش کشیده می‌شود و در زمان ظهورش از او پیروی می‌شود».
از مجموع این روایات معلوم می‌شود(مهدویت) از مهم‌ترین مسائل نظام هستی و ولایت است، لذا حتی امامان قبل از وی و پدرانش آرزوی دیدار او را داشته‌اند به خصوص آن نکته که حضرت امام حسین علیه‌السّلام بدان اشاره نموده و فرمود: اگر محضر مهدی را درک می‌کردم در تمام عمر او را خدمت می‌نمودم. از این جاست که می‌توان فهمید چرا در روایات بر انتظار ظهور مهدی و دعای برای ظهورش اصرار شده و اجر و پاداش فراوان برای آن بیان گردیده است.

پاسخ جالب توجه مرکز مهم وهابیت



 

هنگامی که یک مسلمان سنّی (اهل کنیا) درباره جایگاه حضرت مهدی، زمان و مکان

ظهور و مسائلِ دیگرِ مهدویت می پرسد، “رابطة العالم الاسلامی” مرکز دینی وهابی

در عربستان اینگونه پاسخ می دهد:

🔸 «مهدی، محمد بن عبدالله حسنی، علوی و فاطمی است و او مهدی موعود

منتظر است. موقع ظهور وی آخرالزمان است… او از غرب ظاهر می شود و مردم در

حجاز؛ در مکه مکرمه؛ بین رکن و مقام با او بیعت می کنند…

☑️ مهدی؛ آخرین از خلفای راشدین دوازدهگانه است که پیامبر از آن خبر داده و در

منابع اهل سنت آمده است. احادیث مربوط به امام مهدی را بسیاری از صحابه از

پیامبر نَقل کرده اند؛ از جمله آنها: عثمان بن عفان، علی بن ابیطالب، طلحة ابن

عبیدالله، عبدالرحمان بن عوف، عبدالله بن عباس، عمار یاسر، عبدالله بن مسعود،

ابوسعید خدری، ثوبان…

🖌 بعضی از دانشمندان اسلامی درباره مهدی کتابهای ویژه ای نوشته اند، از جمله؛

ابونعیم، ابنِ حَجَر، شوکانی، ادریس عراقی… عده ای از بزرگان و دانشمندان در

نوشته های خود تصریح کرده اند که احادیث مربوط به مهدی مُتَواتِر است و به هیچ

وجه قابل انکار نیست…

🔺 تنها ابن خَلدون است که احادیث مربوط به مهدی را با احادیثی مجهول و

ساختگی و بی اساس می گوید…

بنابراین اعتقاد به ظهور مهدی بر همه مسلمانان #واجب است و از عقاید اهل سنت

و جماعت است و جز افراد نادان و بی اطلاع از اسلام و بدعتگزار، کسی منکر آن

نخواهد بود.»

 

 

📚 فصلنامه انتظارموعود، ش۲۳، ص۱۴۲

چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) درمورد حضرت مهدی(عج){قسمت 3}

 
 بیعت با حضرت
 
 
ثوبان از پیامبر (ص) روایت كرده كه فرمود: 
 
مردمى با پرچمهاى سیاه از جانب شرق پدید آیند كه دلهاى آهنین دارند هر كس از آمدن آنها مطلع گشت به سوى آنها رو آورد و با آنان بیعت كند و لو با رفتن از روى برف باشد .
 
 
پیوند دهنده دلها
 
از حضرت على (ع) روایت شده كه فرمود: به پیغمبر اكرم (ص) عرض كردم :
 
 یا رسول الله (ص) أمنا آل محمد المهدى أم من غیرنا ؟
 
اى رسول خدا مهدى از ما اهل بیت است یا از غیر ما؟
 
  پیامبر فرمود:
 
لا،  بل منا یختم الله به الدین كما فتح بنا و بنا ینقذون من الفتن كما انقذوا من الشرك و بنا یؤلف الله بین قلوبهم بعد عداوة الفتنة  اخوانا كما ألف بینهم بعد عداوة الشرك اخواناً فى دینهم .   
 
او از ماست خداوند دین را به وسیله او ختم كند چنان كه توسط ما گشود ، مردم به وسبله ما از آشوبها نجات یابند چنان كه از منجلاب شرك بیرون آمدند، دلهاى آنها را به هم پیوند دهد و بعد از دشمنیها آنها را با هم برادر كند، چنان كه بعد از نجات از شرك ، آنها را با هم برادر دینى كرد.
 
 
حضرت مهدى (عج) حافظ امنیت
 
عبدالله بن عباس از پیغمبر اكرم (ص) روایت كرده كه فرمود:
 
لن تهلك امة انا فى اولها و عیسى بن مریم فى آخرها و المهدى فى وسطها . (3)
 
امتى كه من در اول آنها و عیسى بن مریم (ع) در آخر آنها و مهدى (عج) در وسط آنها باشیم، هرگز هلاك نمى شوند.
 
 
 

چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) درمورد حضرت مهدی(عج){قسمت 2}


 
چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) در مورد حضرت مهدی (عج)
 
 ویژگیهاى حضرت
 
همچنین حذیفة از پیامبر(ص) نقل كرده كه فرمود:
 
المهدى رجل من ولدى وجهه كالكوكب الدرى
 
مهدى (عج) از فرزندان من است كه چهره اش چون ستاره تابان است .
 
 
ظهور هویدا
 
ابو سعید خدرى روایت مى كند كه پیغمبر (ص) فرمود :
 
یخرج المهدى فى امتى یبعثه الله عیاناً للناس یتنعم الامة و تعیش الماشیة و تخرج الارض نباتها و یعطى المال صحاحاً .
 
مهدى (عج) میان امت من قیام خواهد كرد و خداوند او را به طور آشكار براى مردم برانگیزد ،مردم در رفاه و چهار پایان در آسایش باشند و زمین روئیدنیهاى خود را بیرون دهد و او مال را به طور مساوى میان مردم تقسیم نماید.
 
 
 ابر بر سر او سایه افكند
 
عبدالله بن عمر نقل كرد كه پیغمبر فرمود:
 
 یخرج المهدى و على رأسه عمامة فیهما مناد ینادى هذا المهدى خلیفة الله فاتبعوه .
 
مهدى (عج) در حالى كه قطعه ابرى بر سر او سایه افكنده قیام مى نماید ،در آن وقت گوینده اى اعلام مى دارد كه این مهدى خلیفة الله است از وى پیروى كنید.
 
 
بالاى سرحضرت مهدى (عج) فرشته اى است
 
عبدالله بن عمر مى گوید : پیامبر (ص) فرمود:
 
یخرج المهدى و على رأسه ملك ینادى هذا المهدى فاتبعوه .
 
مهدى (عج) در حالى قیام مى كند كه فرشته اى بالاى سر او قرار دارد و مى گوید:حضرت مهدى (عج) این است از وى پیروى نمائید.
 
 
ادامه نوشته

چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) درمورد حضرت مهدی(عج)

 
تصاوير متــــــــــحرک مذهبی
چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) در مورد حضرت مهدی (عج)
 
مرحوم على بن عیسى اربلى در كتاب كشف الغمه مى نویسد:چهل حدیث درباره مهدى موعود به دست آورده ام كه حافظ ابونعیم اصفهانى آنها را جمع آورى كرده و من هم به ترتیبى كه او ذكر نموده،مى آورم ولى از میان سلسله سند فقط شخص راوى كه از پیغمبر (ص) روایت نموده است،نام مى بریم :
 
رفاه مردم در عصر امام زمان (عج):
 
ابوسعید خدرى از پیامبر اكرم (ص) روایت كرد كه فرمود :
 
یكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنین و الافثمان و الافتسع یتنعم امتى فى زمانه نعیما لم یتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر یرسل السماء علیهم مدراراً و الا تدخر الارض شیئاً من نباتها.  
 
مهدى (عج) از میان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى باشد،همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمایند كه قبل از وى هیچ بر و فاجرى بدان نرسیده باشند،آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمین از روئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمى كند.
 
عدل حضرت مهدى (عج):
 
ابوسعید مى گوید پیغمبر فرمود: 
تملاء الارض ظلماً و جوراً فیقوم رجل من عترتى فیملاءها قسطاً و عدلاً یملك سبعاً او تسعاً 
 
زمین پر از ظلم و ستم گردد، پس مردى از عترت من قیام كند و آن را پر از عدل و داد گرداند و هفت یا نه سال سلطنت نماید.
 
 نقل كرد كه پیغمبر(ص) فرمود:
 
لا تنقضى الساعة حتى یملك الارض رجل من اهل بیتى یملاء الارض  عدلاً كما ملئت جوراً یملك سبع سنین.
 
قیامت منقضى نخواهد شد تا این كه مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد و او زمین را پر از عدل و داد كند ،چنان كه پر از ظلم شده باشد و مدت سلطنت هفت سال است.
 
تصاوير متــــــــــحرک مذهبی
 

 

ادامه نوشته

اثبات امام زمان طبق کتب اهل سنت

تصاوير متــــــــــحرک مذهبی

 

در این پست قصد داریم با ذکر چند نکته، وجود امام زمان را طبق قرآن، روایات و کتب معتبر اهل سنت ثابت کنیم

لازم به ذکر است که طبق گفته محققین اسلام شناس، ۱۲۸ عالم اهل سنت نسبت به ولادت امام مهدی(عج) شهادت داده‌اند. و عجیب این است که چرا اهل سنت ارزشی برای اقوال علمایشان در این مساله قائل نیستند

نکته اول:

اثبات وجود امام زمان در قرآن به طور مختصر

هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ‏

او كسي است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‌ها غالب گرداند، هر چند مشركان را خوش نيايد [1]

پيروزى و غلبهای که در آیه است ، غلبه همه جانبه است ، زيرا با مفهوم آيه كه از هر نظر مطلق است نيز سازگارتر مى‏‌باشد، يعنى روزى فرا مى‌‏رسد كه اسلام هم از نظر منطق و استدلال و هم از نظر نفوذ ظاهرى و حكومت بر تمام اديان جهان پيروز خواهد شد و همه را تحت الشعاع خويش قرار خواهد داد.

در کتب تفسیری اهل سنت درباره تفسیر این آیه می‌خوانیم که:

پيروزي اسلام بر ديگر اديان، هنگام قيام مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه شريف ـ است در آن زمان، مردمان يا بايد مسلمان شوند و يا جزيه دهند. و اين كه گفته شده است مهدي همان عيسي است نادرست است زيرا اخبار صحيح به گونه اي متواتر وارد شده كه مهدي از خاندان پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ است. [2]

 

 

تصاوير متــــــــــحرک مذهبی

 

شکلک های محدثه

 

 

 

 

ادامه نوشته

برهان مظهر جامع

ذات خداوند در مسیر ظهور صفات قابل درک برای اجرای احکام که بین آن ها انسجام وجود دارد در

نهایت به وجود و مدیریت خداوند باز می گردد و خداوند شامل تمام صفات و اسماء می باشد

🔆 علامه حلی (ره) در توضیح کلام خواجه نصیرالدین طوسی به بعضی از این ضرورت های وجود

امام اشاره کرده و می فرماید:

🔺 برای بروز و ظهور این اسماء و جلوه ای از تفصیل و شرح آن ها وجود پیامبر ضروری است تا

شناخت عقلی بشر از طریق بیان پیغمبر تقویت شود لذا پیغمبر شرح دهنده و توضیح دهنده ی

اسماء و صفات الهی است که در مقام امامت به اوج خود می رسد که تمام آن ها در زیارت جامعه

کبیره اشاره شده است.

ادامه شرح علامه حلی درباره کلام خواجه نصیر الدین طوسی جهت تبیین ضرورت های وجود امام:

🔆 ...اگر چه انسان با نیروی عقل بسیاری از حقایق از اصول و فروع دین را درک می کند، ولی گاهی

در اعماق وجودش وسوسه ها و تزلزل هایی وجود دارد که مانع از اعتماد بر آن و انجام آنها می

گردد، اما هنگامی که این احکام عقلی با بیان پیشوای الاهی تقویت گردد، هر گونه تزلزل و شک و

دو دلی زدوده خواهد شد و انسان با قوت قلب به سوی یافته های عقلی خود خواهد رفت

۲- بسیاری از امور وجود دارد که عقل، حسن و قبح آن را درک نمی کند و باید دست به دامان

پیشوایان الاهی گردد، تا بتواند خوبی و بدی آنها را دریابد.

 

 

مهدویت در سیره و قیام امام خمینی«ره»

 

ولایت و امامت مستمر، رهبری در دوران غیبت

یکی از موارد مهمی که امام راحل آن را از بطن اسلام و فقه استخراج و احیاء کرد، بحث ولایت و استمرار آن از صدر اسلام تا  دوران غیبت است. امام راحل در مورد این اصل مهم بیانات روشنی دارند: پیغمبر اکرم«ص» وقتی می‌خواستند از دنیا تشریف ببرند، جانشین‌ها را تا زمان غیبت تعیین کردند و همان جانشین‌ها، امام امت بعدی را تعیین کردند. به‌طور کلی امت را وانگذاشتند که متحیر باشند. برای آنها‌ امام تعیین کردند، رهبر تعیین کردند(۱۸)... ولایت فقیه چیز تازه‌ای نیست که ما آورده باشیم بلکه این مسئله از اول مورد بررسی بوده است. حکم میرزای شیرازی در حرمت تنباکو، چون حکم حکومتی بوده، برای فقیه دیگر هم واجب الاتباع بود. ما فقط موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دادیم، والا مطلب همان است که بسیاری از فقیهان فهمیده‌اند.»(۱۹)

براساس همین نگاهی که امام راحل به استمرار ولایت و ریشه فقهی و دینی آن داشته‌اند، کار ولایت فقیه را بالاتر از نظارت فقهی می‌دانند و شأن ولایت فقیه را ولایت بر احکام دین دانسته، اختیار او در اداره جامعه را همان ولایت رسول‌الله«ص» ذکر کرده‌اند.(۲۰)

با توجه به دیدگاه امام راحل به انتظار صحیح در دوران غیبت که ذکر شد و لزوم وجود رهبری و رها نکردن امت، ایشان اهتمام زیادی به تعیین رهبری در آینده نظام داشتند و در همین راستاست که در موارد مختلف از شایستگی‌های مقام معظم رهبری، در دورانی که ایشان رئیس‌جمهور بودند، سخن گفتند.(۲۱)  گذر زمان هم شایستگی‌ها و مدیریت و تدبیر یگانه ایشان در برابر طوفان فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان را اثبات کرد، به گونه‌ای که دشمنان و شخصیت‌های غربی به این امر اقرار کردند.(۲۲)

 

 

ادامه نوشته

منجی بشیرت در دیگر ادیان

فوتوريسم  به معناي اعتقاد به ظهور يك نجات دهنده بزرگ آسماني و اميد به آينده

روشن كه در آن، نگراني ها و هراس ها مرتفع گردد و به بركت ظهور يك شخصيت

ممتاز الهي، همه تاريكي ها از پهنه گيتي برچيده شود و ريشه ظلم و جهل و تباهي

از روي كره زمين بركنده شود، يك اعتقاد عمومي ثابت است كه همواره، همه‌جا و

همه زمان ها، نزد تمام ملت ها شايع و رايج بوده است.

در كتاب‌هاي مربوط به مذاهب به نام‌ها و القاب مختلفي از منجي بر مي‌خوريم؛ براي نمونه

در مذهب يهود: ماشيح

در مذهب مسيحيت: مسيح

در مكتب زرتشت: سوشيانس

در مكتب هندوها: ويشنو، كلكي يا كلكين

در مكتب بودا: بوداي پنجم ميتريه

در مذهب اسلام: مهدي، قائم 

آنچه از تاريخ امت ها استفاده مي شود، اين است كه مسأله عقيده به ظهور يك

رهبر مقتدر الهي و آمدن مصلحي در آخرالزمان، به نام منجي موعود جهان، به قدري

اصيل و ريشه دار است كه در اعماق دل ملت ها و پيروان همه اديان الهي و تمام

اقوام و ملل جهان جا گرفته است، تا جايي كه در طول تاريخ بشريت، انسان ها در

فراز و نشيب هاي زندگي‌، با يادآوري ظهور چنين رهبر مقتدري، پيوسته خود را از

يأس و نااميدي نجات مي دادند و در انتظار ظهور آن مصلح موعود جهاني در پايان

جهان، لحظه شماري مي كنند.

منبع:

آفتاب مهر/ کانال مهدویت

ابعاد مختلف مهدویت در اسلام کدامند؟(قسمت دوم)

 

 

ظهور اسلام با بعثت رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در دو ساحت:

 

ظهوری و بطونی، نمودار می باشد. ساحت ظهوری آن "نبوت"است و

ساحتبطونی آن "ولایت" اولی با مبعث وجود مقدس

ختمی مرتبت درصدر تاریخاسلام ختم یافته اما دومی

یعنی ساحت ولائی اسلام جاویدانه و باقی است

و در وجود امامان معصوم ـ علیهم السّلام ـ و جانشینان پیامبر ـ صلّی

اللهعلیهو آله ـ استمار دارد كه مهدی موعود (عج) آخرین آنان و خاتم

ولایت می باشد

 

(ادامه پست قبل )

 

 

ادامه نوشته

ابعاد مختلف مهدویت در اسلام کدامند؟

 

 

 

 

این سؤال در واقع یك پرسش از موضوع عام است كه پرداختن به آن در جای خود نیاز به بسط كلام

و بحث تفصیلی دارد آنچه در این جا در حد یك پاسخ كوتاه و فشرده می توان اشاره كرد این است

كه در بحث علل و فلسفه مهدویت و شناخت مبانی عقیدتی آن، باید توجه داشت كه اسلام ره

آوردی است وحیانی و حقیقتی است آسمانی و ملكوتی كه با ظهور خاتم پیامبران حضرت محمد ـ

صلّی الله علیه و آله ـ به بشریت هدیه شده است تا به عنوان برنامة دائمی، عهده دار رشد و تعالی

بشر در همة شؤونات كمالی باشد و زمینه ای نجات و سعادت دنیوی و اخروی انسان را فراهم

سازد.

 

ادامه نوشته

ماه مهمانی خدا

ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی کرده است. ماهی که نزد خدا

 

برترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین

 

ساعت‌هاست.

 

رسیدن به رمضان

یعنی هنوز خدا

امید برگشتنم را دارد!

 

یااباعبدالله


 

همین روزاست کربلا با ایران یکی بشه!

 

بند پوتین ها رو محکم کنید!

خدا باماااااااااااست

افسران -  حتی شما افسر عزیز ....

هرگز



هرگز نمازت را ترک مکن
میلیون ها نفر زیر خاک....
بزرگ ترین آرزویشان باز گشت به دنیاست...
تا سجده کنند....
...و لو یک سجده


گزینه روی میز


و اما گزینه رو میز ملت بزرگ ایران



تصاویر/راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران-1


برای دیدن بقیه عکس ها کیلیک کنید 


منبع: فرهنگ



حضرت ســــلیمان و مورچه عاشق


حضرت ســــلیمان و مورچه عاشق

ســــلیمان و مورچه عاشق


روزی حضرت سلیمان مورچه ای را در پای کوهی دید که مشغول جابجا 

کردن خاک های پایین کوه بود. از او پرسید: چرا این همه سختی را 

متحمل می شوی؟ مورچه گفت: معشوقم به من گفته اگر این کوه را 

جابجا کنی به وصال من خواهی رسید و من به عشق وصال او می 

خواهم این کوه را جابجا کنم. حضرت سلیمان فرمود: تو اگر عمر نوح هم 

داشته باشی نمی توانی این کار را انجام بدهی. مورچه گفت: تمام 

سعی ام را می کنم... حضرت سلیمان که بسیار از همت و پشت کار 

مورچه خوشش آمده بود برای او کوه را جابجا کرد. مورچه رو به آسمان 

کرد و گفت: خدایی را شکر می گویم که در راه عشق، پیامبری را به 

خدمت موری در می آ ورد...

 


تمام سعی مان را بکنیم، پیامبری همیشه در همین

نزدیکی ست...


رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:

 

اُدعُوا اللهَ وَ اَنتم مُوقِنونَ بِالاِجابَهِ وَاعلَموا اَنَّ اللهَ لا یَستَجِیبُ دُعاءَ مِن 


قَلبِ غافِلٍ لاه؛


خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که


 خداوند دعا را از قلب غافل بی خبر نمی پذیرد. 

 

دهه پر افتخار فجر مبارک



بیست ودوم بهمن تحولی در كل تاریخ بشر و در تاریخ جهان بود.


بیست ودوم بهمن روز تجدید عهد با اسلام، انقلاب و ادامه راه روشن امام خمینی است.

بیست ودوم بهمن و دهه فجر برای ما روز بازیابی خاطره انقلاب است.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز حاكمیت ارزشهای معنوی بوده است.

در دهه ی فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه یی تعیین كننده و بی مانند به شمار می رود.

در واقع با ورود امام بزرگوار، این نظام پوسیده ی فاسد و اصل نظام پادشاهی ... پوچ و نابود و دود شد و از بین رفت.

دهه ی انقلاب ازترشحات اسلام است.

دهه ی فجر آن آئینه یی است كه خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعكس شد.

دهه ی فجر آن چنان باید برگزار شود كه نمایشگر شكوه و عظمت حقیقی انقلاب باشد.

دهه ی فجر، دهه ی تجدید قوای نیروهای انقلابی با تجدید یادها و خاطره های پرشكوه آن روزهاست؛ دهه ی تجدید عهد و میثاق ملت ما با انقلاب است؛ دهه ی گرامیداشت بزرگترین معجزه ی الهی در این روزگارهاست.

دهه ی فجر، دهه ی فجر و طلوع انقلاب است. به همین خاطر بزرگداشت آن بایستی بااهمیت انجام بگیرد.

دهه ی فجر عیدی است كه یك تاریخ سرتاپا ظلم و طغیان را قطع كرد.

دهه ی فجر مقطع رهایی ملت ایران است.

دهه ی فجر و بیست ودوم بهمن را قدر بدانید.

روز دوازدهم [بهمن ] به یك معنا، روز شروع قدرت اسلام است.

مراسم روز بیست ودوم بهمن برای ما جزو حساس ترین و پرمعناترین مراسم است.

خاطره ی پیدایش و ولادت انقلاب، همراه با دوره یی از معارف انقلاب است.

خدایا

خدايا

من همانم که در خلوت از تو حيا نکردم و در آشکار نيز مراقب فرمانت نبودم

من آنم که وقتي مژده گناهي را شنيدم، شتابان به سوي آن رفتم

تو مهلتم دادي، توجه نکردم

تو پرده پوشي کردي، حيا نکردم،

با آنکه ميدانستم از همه چيز خبر داري
 
ولي با تمام اين حرفها،

خدايا

با بردباريت مهلتم دادي و گناهانم را پوشاندي و مرا عقوبت نکردي

گويي که گناهانم را از ياد برده اي و از کيفرم در گذشته اي

از اين بالاتر، گويا تو از من شرم داري
 


بار خدايا

اين را هم ميداني که وقتي گناه ميکردم،

اعتقاد نداشتم که تو خداي من نيستي 

و ميدانستي که قصد لجبازي با تو ندارم
 
پس خدايا

مرا به حال خود رها مکن

چون با وجود تمام اين گناهان، خودت ميداني که دوستت دارم
 


/*-فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی

بدون شرح






 

دلم میخواد ببینمت نگو نمیشه

                        میخوام بمونم پیش تو برا همیشه

دل شده تنگ کربلا نگو نمیشه

                        خودم زدم به دست خود تیشه به ریشه

اگه بشه یه بار تو رو آقا ببینم

                         تو خیمه ی قشنگ تو پیشت بشینم

میخوام یه بار از کف پات بوسه بچینم

                       برا چنان بوسه ای اونجا بمیرم ...

 

جمعه ها از پی هم میگذرن

آروم و بی سر و صدا

بدون اینکه منو و شماها بفهمیم

تا اینکه غروب میشه و

یه حسی بهم دست میده

حس غریبی و دور افتادگی

حس دلتنگی

حس چشم به راهی

خوب که فکر میکنم تازه یادم میفته که

بـــــــــــــــــــــــــــابـــــــــــــــــــــــا ...

بدو بدو میرم در خونه دلمو باز میکنم

یه یادداشت میبینم

آمدم نبودی ...

ببخش این تغافل را پدرم ...





http://anaface.ir/view/post:199010

 

تقدیم به همه فراماسونی ها


منبع "جنبش