اینم عکس عشقم


سلام از این که به وبلاگم سر زده اید ممنونم

لطفا نظراتتون رو برام بفرستید

با تشکر مدیر وبلاگ.


معناي انتظار و ابعاد آن

منظور از انتظار داشتنِ امري، آن است که يقين به وقوعِ آن داشته و به زمان وقوعش اميدوار باشيم. مهمترين اثر انتظار، آمادگي براي استقبال از محبوبي است که انتظارش مي رود. پس مؤمني که منتظر آمدن مولايش صاحب الزمان ـ ارواحنا فداه ـ است، خود را آماده براي آمدن او مي کند.

ابعاد انتظار

ابعاد انتظار را مي توان در دو محور مشاهده کرد:

1ـ محدوده قلب و روح

2ـ عرصه عمل

نظر یادتون نره

ادامه نوشته

غزل های حافظ شیرازی در وصف امام زمان


مژده ای دل که مسیحا نفسی می‏ آید           که ز انفاس خوشش بوی کسی می‏ آید

ز غم هجر مکن ناله و فریاد که من               زده ‏ام فالی و فریاد رسی می ‏آید

از آتش وادی ایمن نه من خرم و بس            موسی آنجا بامید قبسی می‏ آید

هیچکس نیست که در کوی تواش کاری نیست            هر کسی آنجا بطریق هوسی می‏ آید

کس ندانست که منزلگه معشوق کجاست             اینقدر هست که بانگ جرسی می آید

جرعه ‏ای ده که به می خانه ارباب کرم             هر حریفی ز پی ملتمسی می آید

دوست را گر سر پرسیدن بیمار غمست             گو بران خوش که هنوزش نفسی می آید

خبر بلبل این باغ بپرسید که من             ناله‏ای می شنوم کز قفسی می آید

یار دارد سر صید دل حافظ یاران             شاه بازی به شکار مگسی می آید

نظر یادتون نره

ادامه نوشته

قاتل شیطان کیست؟  



اسحاق بن عمار گوید: روزی محضر شریف امام جعفر صادق علیه السلام شرفیاب شدم و سوال کردم که آخرین روز مهلت حیات شیطان چه زمانی است؟ حضرت فرمود: آیا فکر می کنی تا قیامت و صحرای محشر می باشد؟!  خیر چنین نیست،بلکه منظور روز ظهور و قیام قائم آل محمد صلوات الله علیهم می باشد، چون امام زمان(عج) را ظاهر گردد و قیام کند، وارد مسجد کوفه خواهد شد و شیطان در مقابل حضرت دو زانو می نیشیند و می گوید : وای از این روز که چه روز سختی است. پس از آن امام زمان (عج) او را به قتل می رساند. بنابرین مهلت شیطان تا آن روزی خواهد بود که به دست پر توان حضرت صاحب زمان(عج) به هلاکت ابدی خواهد رسید.نظر یادتون نره

آيا ما خود را براي ظهور آماده كرده ايم؟  


به خدا قسم آماده نيستيم.من موقعه اي كه اين مطلب رو خوندم تنم به لرزه اومد،گاهي اوقات به خودم مي گم ما يا جز كساني ميشيم كه علائم آخرالزمان رو رقم ميزنن،يا ياران حضرت. اين مطلبو بخونين من كه لياقت ندارم و توان ندارم اجرا كنم شايد شما بتونين.




همه ما همیشه برای ظهور حضرت صاحب الامر دعا می کنیم.
از طرف دیگر می دانیم که علت غیبت آن امام بزرگوار، چیزی جز عدم وجود شرایط لازم در ما نیست.

خیلی از امامان بودند که وقتی سال می شد از آنها که چرا قیام نمی کنید، می فرمودند یاور نداریم.
چه تعداد یار مد نظر آنها بود؟
یکی از ائمه معصومین (ع)، در پاسخ به چنین پرسشی، به یک گله گوسفند اشاره می کنند و می فرمایند: اگر این قدر یاور داشتم، قیام می کردم.شخص سئوال کننده می گوید: رفتم و تعداد گوسفندان گله را شمردم،به خدا قسم، فقط 17 گوسفند بود.

آیا ما واقعاً برای ظهور آماده ایم؟
نکند شرایط ما شرایط زمان امام حسن (ع) باشد یا دعاهای ما مثل نامه های مردم کوفه به امام حسین (ع) باشد ...

یکی از شیعیان خدمت یکی از ائمه علیهم السلام رسید و عرض کرد: اینقدر تعداد شیعیان و محبین شما زیاد است چرا قیام نمی کنید؟
امام (ع) به تنوری که در آن اتاق روشن بود اشاره کردند و به آن فرد فرمودند: برو و در تنور بنشین.
آن فرد عرض کرد:...

نظر یادتون نره
ادامه نوشته

حضرت مهدی در آیات قرآن



در قرآن، آیات بسیارى وجود دارد كه به شهادت روایات مستند و معتبر، درباره حضرت مهدى(علیه السلام) و قیام جهانى او نازل گردیده است.


در كتاب شریف «المحجّة فى ما نزل فى القائم الحجّة(علیه السلام)» كه توسط محدث بزرگوار، مرحوم سید هاشم بحرانى و با بهره گیرى از دهها جلد كتب تفسیر و حدیث، تألیف گردیده، مجموعاً (132) آیه از آیات كریمه قرآن ذكر شده كه در ذیل هر كدام یك یا چند روایت در تبیین كیفیت ارتباط آیه با آن حضرت(علیه السلام)، نقل شده است.

نظر یادتون نره
ادامه نوشته

آيا امام زمان (عج)داراي زن و فرزند هستند ؟

يكى از مباحث پيرامون شخصيّت حضرت مهدى (عج)، زندگى شخصى و خانوادگى آن حضرت است، سخن از ازدواج يا عدم آن و داشتن فرزند و مكان زندگى و وضعيّت زندگى اولاد او و كيفيّت زندگى آن حضرت از بحثهاى جذّابى است كه احياناً در اذهان بسيارى از معتقدان به او ابهاماتى وجود دارد، كه معمولا با جوابهاى ضدّ و نقيضى نيز مواجه ميشوند.

اساساً غيبت طولانى آن حضرت از نگاه زندگانى شخصى و خصوصى وى اين سؤال را بوجود ميآورد كه آيا در اين مدّت، حضرت مهدى(عليه السلام)ازدواج كرده است يا خير؟

برخى اين سؤال را به صورت اشكال مطرح كرده و ميگويند: اگر ازدواج كرده و همسر دارد، لازمهاش داشتن فرزند است، و لازمه اين نيز فاش شدن اسرار و شناسايى آن حضرت است، كه با حكمت و فلسفه غيبت منافات دارد.

و اگر ازدواج نكرده است، پس به سنّت رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) و به امر شرعى مستحب عمل نكرده است، كه اينهم با مقام و شأن آن حضرت نميسازد، زيرا وى رهبر دينى مردم است و در عمل به مستحبات همچون واجبات، بايد پيشقدم باشد، و فرضِ وجود امامي كه مستحب مؤكّد شرعى را ترك كند، و در واقع عمل مكروهى را انجام دهد بسيار مشكل، و جاى استبعاد دارد.

پس اگر ازدواج نكرده باشد اشكال ترك مستحبّ از طرف معصوم، و اگر ازدواج كرده باشد اشكال فاش شدن اسرار و تضادّ با فلسفه غيبت پيش مي آيد، و چون طرفين قضيّه با اشكال مواجه است، عدّهاى چنين نتيجهگيرى ميكنند كه اصلا آن حضرت وجود ندارد.

نظر یادتون نره
ادامه نوشته

چشم اندازی به حکومت حضرت مهدی (عج)


از نظر اعتقادي و ديني

در جامعه ي امام زماني اثري از شرک و کفر و الحاد و زندقه و بت پرستي وجود نخواهد داشت و همانطوري که بزرگترين دشمن معنويت و عقيده و به ماوراء طبيعت، يعني مرکز ماديت و ماترياليسم، شوروي سابق از هم فرو پاشيد و نابود شد، کل مکتبهاي کفر و شرک نابود خواهد شد در سراسر عالم شعار توحيد طنين انداز خواهد شد و جوامع بشري به خداي يگانه ايمان خواهند آورد و تنها او را خواهند پرستيد، بشريت به يمن حکومت امام مهدي (عج) گمشده ي واقعي خويش را خواهد يافت، و به او که کمال مطلق هستي است عشق خواهد ورزيد و در برابر او کرنش خواهد نمود، همه يک خدا را مي پرستند، همه يک کتاب دارند (قرآن) به يک قبله نماز مي گذارند (کعبه)، شعار کل دنيا اذان خواهد بود، شيطان و ايادي او کوبيده مي شوند و رهزني نخواهد کرد.

نظر یادتون نره
ادامه نوشته

زندگی خاتم الاوصیا امام زمان(عج)

پدر بزرگوار امام مهدي

امام يازدهم از ائمه هدي - عليهم السلام - امام حسن عسگري است که از مصادر فکر و انديشه و بيداري جهان اسلام و از اتقياي بزرگ و انابه کنندگان به درگاه خداي جهان است.

حضرت امام حسن عسگري - عليه السلام - به اتفاق مورخين و تراجم نويسان، بزرگترين شخصيت اسلامي آن عصر و رهبر جبهه مخالف حکومت ستم و غاصب عباسي که بر اساس ظلم و انکار حقوق مردم، پايه ريزي شده بود، مي باشد.

حکومت عباسي، تضييقات و فشار زيادي را بر آن حضرت تحميل و بالاخره حضرتش را زنداني کرد. و او را جبرا به شهر سامرا برده و تحت نظر و مقيم آن شهر شد. و هر گونه تماس شيعيان را با آن حضرت قطع کردند.

زندگاني آن حضرت را در کتاب مستقل:«حياه الامام الحسن العسکري (ع)» بحث کرده ايم و در بحثهاي آينده به بعضي از جهات زندگي آن حضرت اشاره مي کنيم.

نظر یادتون نره

ادامه نوشته

چهل حدیث از امام زمان(عج)

چهل حديث گهربار منتخب

قال الا مام المهدي ، صاحب العصر و الزّمان سلام اللّه عليه و عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف :

1 - الَّذي يَجِبُ عَلَيْکُمْ وَ لَکُمْ اءنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَةٌ وَ اءئِمَّةٌ وَ خُلَفاءُ اللّهِ في اءرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلي خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ في بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَالْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَاءْويلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.(72)

ترجمه :

فرمود: بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشيد بر اين که ما اهل بيت رسالت ، محور و اءساس امور، پيشوايان هدايت و خليفه خداوند متعال در زمين هستيم .

همچنين ما امين خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه مي باشيم ، حلال و حرام را مي شناسيم ، تاءويل و تفسير آيات قرآن را عارف و آشنا هستيم .

2 - قالَ عليه السلام : اءنَا خاتَمُ الاَْوْصِياءِ، بي يَدْفَعُ الْبَلاءُ عَنْ اءهْلي وَشيعَتي .(73)

ترجمه :

فرمود: من آخرين وصيّ پيغمبر خدا هستم به وسيله من بلاها و فتنه ها از آشنايان و شيعيانم دفع و برطرف خواهد شد.

نظر یادتون نره
ادامه نوشته

چگونگی ملاقات باامام زمان(ع)

 

شب قدر

 

اوّل: شب قدر که شبِ ظهور قدر و منزلت و عظمت و جلالت امام عصر (ع) است، تا جائي که به سبب نزول روح و ملائکه اي که براي تقدير امور بندگان خدمت آن حضرت مي رسند، روي زمين جا تنگ مي شود.

در اين قسمت به سه وجه از وجوه ناميده شدن اين شبها به شب قدر که در اخبار و روايات فراواني ذکر شده اشاره مي کنيم:

در تفسير «عليّ بن ابراهيم» به چند سند معتبر از حضرت باقر و صادق و کاظم (ع) روايت کرده که در تفسير آيه مبارکه: «فيها يُفْرَقُ کُلُّ اَمْرٍ حَکيمٍ» فرمودند: خداوند هر امري از حقّ و باطل و آنچه که در اين سال اتّفاق مي افتد را مقدّرمي کند.

نظر یادتون نره

ادامه نوشته

وظایف مردم در زمان غیبت

وظايف مردم در دوره غيبت کبري

انسان در مي يابد که ساخته شده خدايي است که با علم و قدرت بي کران او را آفريده و در خلقت او هدفي را براي انسان ترسيم کرده، پس موظّف به انجام اموري است که در راه رسيدن به آن هدف مؤثر باشد.

بشري که فطرت او دستخوش بازي روزگار و ملعبه شيطانها نشده باشد، خود را رها نمي بيند و خويش را موظف به تکاليفي در زمان غيبت مي داند.

يکي از اين تکاليف عبارتند از:
ادامه نوشته

فجر در فجر

فجر در فجر

من بعد از نماز افطار کرده، خوابيدم. نيمه شب گذشته بود که براي نماز شب بپا خاستم. نماز را خواندم. ديدم «نرجس» خواب است و حادثه اي رخ نداده است. به تعقيبات نماز نشستم و بار ديگر خوابيدم و بيدار شدم، اما ديدم او هنوز خواب است. پس از آن بود که براي نماز شب بپا خاست.

ديگر از تحقق نويد حضرت عسگري (ع) دچار ترديد مي شدم که آن حضرت از اطاق خويش مرا مخاطب ساخت و فرمود: «عمّه جان شتاب مَوَرز که تحقق وعده الهي نزديک است

... ديدم «نرجس» نماز را به پايان برده و به خود مي پيچد. از او پرسيدم: «آيا از آنچه در انتظارش بودم، چيزي حس نمي کني؟»

ادامه نوشته

چه انتظار عجیبی

تو بین منتظران هم

عزیز من چه غریبی

چه بی خیال نشتیم نه کوششی نه وفایی

فقط نشسته و گفتیم

خدا کند که بیایی

 اللهم عجل لوليک الفرج