دهستان من

سرزمین دین و ادب

دهستان من

سرزمین دین و ادب

اجرای عالی تواشیح اسماءالحسنی و جمع آوری کمک برای زلزله زدگان

عید سعید فطر بر همگان مبارک باد


اجرای گروه تواشیح آل طه



جمع آوری مبلغ 720 هزار تومان برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

پیام تسلیت شهادت امیر ایمان

گریه بر چشم ها سنگینی می کند و هُرم سینه، لب ها را می سوزاند. بغض پشت در پشت در فرصت گریستن صف کشیده است. چراغ گریه بر افروخته شده و شعله شعله، در دل زبانه می کشد. هق هق گریه، شانه ها را می لرزاند. دیگر دل به دنبال واژه ها نمی گردد. اشک، بی بهانه سرازیر می شود.

امشب، شب ناله در فراق پدری مهربان است که غیر از چاه و نخل و ماه، کسی گریه اش را ندیده بود. پدری دل سوز که با آه همه کودکان یتیم، شریک بود و غصه های همه را بر جان خود هموار می کرد، ولی کسی از غربت او و دردهای دلش، با خاری در چشم و استخوانی در گلو، خبر نداشت.

در احوال سید الاوصیاء علی مرتضی(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

مشهور آنست که حضرت علی (ع) در روز جمعه 13ماه رجب بعد از سی سال از عام الفیل در میان کعبه معظمه متولد شده است،پدر ایشان ابوطالب پسر عبدالمطلب بوده که با عبدالله پدر پیامبر(ص) برادر اعیانی(پدری و مادری) بوده و مادر آن حضرت فاطمه بنت اسدبن هاشم بن عبد مناف بوده است.

در کیفیت ولادت آن حضرت روایات بسیار است ولی آنکه به سند های معتبر امده آنست که روزی عباس بن عبدالمطلب با یزیدبن قعنب وبا گروهی از بنی هاشم و جماعتی از قبیله بنی العزی در برابر خانه کعبه نشسته بودند ناگاه فاطمه بنت اسد به مسجد درامد و حضرت را نه ماه آبستن بود و او را درد زاییدن فرا گرفته بود پس در برابر خانه کعبه ایستاد و نظر به جانب آسمان افکند وگفت پروردگارا من ایمان آورده ام به تو و به هر پیغمبر ورسولی که فرستاده ای و به هر کتابی که نازل گردانیده ای پس سوال میکنم از تو به حق این خانه و به حق کسی که این خانه را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم من است و با من سخن میگویدو یقین دارم یکی از آیات جلال و عظمت تست که آسان کنی بر من ولادتش را.

عباس و یزید بن قعنب گفتند که چون فاطمه از این دعا فارغ شد دیدم که دیوار عقب خانه شکافته شد و فاطمه از آن داخل شد و از دیده های ما پنهان شد پس شکاف بهم پیوست و ما چون خواستیم در خانه را بگشاییم در گشوده نشد.فاطمه 3 روز در اندرون کعبه ماند تا روز 4 رسید پس همان موضع از دیوار کعبه دیگر باره شکافته شد و فاطمه بنت اسد همراه فرزند خود اسد الله الغالب علی بن ابیطالب(ع)خارج شد.

ادامه مطلب ...

ای وای از دستم رفت!!!!!!!

وای چقدر بد!!!این همه کلاس تو کمبون هست و من نمی دونستم!!!!؟؟؟؟
ایام هفتهکلاس
شمبهکتاب خوانی
یکشمبهبرنامه نویسیhtml
دوشمبهآموزش ذکر مصیبت
سه شمبهکتابخوانی
چارشمبه

برنامه نویسی  

++C

پی شمبهآموزش ذکر مصیبت
جمعهجمع بندی هفته

گوشه ای از زندگی امام حسن مجتبی

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام حسن مجتبی(ع)در شب سه شنبه نیمه ماه مبارک رمضان در سال سوم هجرت واقع شدو بعضی سال دوم گفته اند. اسم شریف آن حضرت حسن بود ،کنیت آن حضرت ابو محمد است،و القاب آن بزرگوار : سید و سبط وامین و حجت وبر و نقی وزکی ومجتبی و زاهد وارد شده است.

در ابن شهر آشوب از حضرت صادق (ع)روایت کرده است که امام حسن (ع)،25مرتبه پای پیاده به حج مشرف شده اند،و 3مرتبه مالش را با خداوند قسمت کرد که نصف را خود برداشت و نصف دیگر را به فقرا داد.

در باب حلم آن حضرت از کامل مبرد و غیره نقل شده است که روزی آن حضرت سوار بود که مردی از اهل شام آن حضرت را ملاقات کرد و بی توانی آن حضرت را لعن و ناسزای بسیار گفت

ادامه مطلب ...

آه نکش...زحمت بکش !!

(سخنی از مرحوم استاد شهید دکتر علی شریعتی )

خوشبختی ما در 3 جمله است :

                             تجربه از دیروز.........استفاده از امروز........امید به فردا

 ولی ... ما با 3 جمله دیگر ، زندگیمان را تباه میکنیم :

                            حسرت دیروز..........اتلاف امروز...............ترس از فردا

یه جمله ی قشنگی رو پشت وانتی دیدم که نمی دونم مال کیه :

برای رسیدن به آرزوهایت، آه نکش ...........زحمت بکش !!

فقط روزه دارا بخونن.طنز

روایت داریم تو جهنم ۲۰ دقیقه مونده به افطار ساعتا وایمیسته ! 
..
..
..
به ادامه مطلب بروید..
ادامه مطلب ...

تشکیل خانواده

حکمت238.نهج البلاغه  

زن و زندگی همه اش زحمت و درد سر است و زحمت بارتر اینکه چاره ای جز بودن با او نیست. 

 

 

 

اینم من گفتم!!!