دهستان من

سرزمین دین و ادب

دهستان من

سرزمین دین و ادب

آمریکا؛ حجاب را بردار!

از ابتدای تاریخ خلقت بشر هر چه بر سر انسان آمده است به واسطه نفس اماره است. نفسی که به بدی‌ها سفارش می‌کند و این قصّه از زمانی تلخ‌تر می‌شود که شیطان نیز به همکاری با این نفس، همّت گمارد تا انسان را از اوج خلقت به زیر آورد که البتّه نخواهد توانست زیرا خالق بی‌همتا فرمود:«إِنَّ عِبَادِى لَیْسَ لَکَ عَلَیهمْ سُلْطَنٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغَاوِین‏ [حجر/42] که بر بندگانم تسلّط نخواهى یافت مگر گمراهانى که از تو پیروى مى‏‌کنند».  

یک بار برای همیشه
قرآن کریم داستان وسوسه حضرت آدم و حوّا(علیهما السلام) توسط شیطان و برهنه شدن آن‌دو را این‌چنین بیان می‌کند:« فَدَلاَّهُما بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا یَخْصِفانِ عَلَیْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّة [اعراف/22] و به این ترتیب، آنها را با فریب (از مقامشان) فرودآورد. و هنگامى که از آن درخت چشیدند، اندامشان [عورتشان‏] بر آنها آشکار شد و شروع کردند به قرار دادن برگ‌هاى (درختان) بهشتى بر خود، تا آن را بپوشانند». قصّه تلاش شیطان بزرگ یعنی آمریکا و ایادیش امروزه تکراری است بر فریب و دروغ در آزادی پوشش!
اگر آن روز شیطان به دورغ آن درخت بهشتی را، راز ابدی شدن در بهشت معرّفی کرد امروز نیز شیاطین، برهنگی را باعث پیشرفت؛ و هرزگی را به نام آزادی معرّفی می‌کنند. بر ماست تا از داستان پدرمان درس بگیریم و از تکرار واقعه فریب برای برهنگی جلوگیری کنیم. برهنگی راهی است تا ما را از مقام انسانیّتمان هبوط دهند!

بیماری دل
قرآن کریم یکی از دلایل حفظ حیاء در گفتار را وجود بیماری قلب و فکر در بین افراد جامعه اعلام کرده؛ می‌فرماید:« یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً [احزاب/32] اى همسران پیامبر! شما همچون یکى از آنان معمولى نیستید اگر تقوا پیشه کنید پس به گونه‌‏اى هوس‏‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید!».
این آیه پرده از رازی شگفت بر می‌دارد که همانا اهدافی شیطانی از طرف دوستان شیطان است. آری بیماری دل چیزی نیست که از ابتدا بوده باشد بلکه با پیروی از نفس امّاره و وسوسه‌های شیطان کم کم به وجود می‌آید. تا شیطان هست و نفس امّاره هست کسانی نیز هستند که دلشان را با پیروی از آن‌دو به بیماری خطرناک خرابی قلب و فکر مبتلا کنند.
تعبیر به" الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ" (کسى که در دل او بیمارى است) تعبیر بسیار گویا و رسایى است از این حقیقت که غریزه جنسى در حد تعادل و مشروع عین سلامت است، اما هنگامى که از این حد بگذرد نوعى بیمارى خواهد بود تا آنجا که گاه به سر حدّ جنون مى‏‌رسد که از آن تعبیر به" جنون جنسى" مى‏‌کنند و امروز دانشمندان انواع و اقسامى از این بیمارى روانى را که بر اثر طغیان این غریزه و تن در دادن به انواع آلودگی‌هاى جنسى و محیط‌هاى کثیف به وجود مى‌‏آید در کتب خود شرح داده‌‏اند.[1] و منظور از بیمارى دل، نداشتن نیروى ایمان است، آن نیرویى که آدمى را از میل به سوى شهوات باز مى‏‌دارد.[2]

علائم بیماری
از علامت‌های بیماری قلب و فکر همان‌طور که از آیه فوق استفاده می‌شود این است که فرد به اندک اشاره و بهانه‌ای مهار مرکب عطش سیری ناپذیر جنسی خود را رها کرده و به او میدان می‌دهد تا جولان دهد و آتش‌بازی به راه بیاندازد. این شرایط به معنای نبود مهاری ایمانی به نام "تقوا" است. این بیمار، قوّه دفاعی و ایمنی خود را از دست می‌دهد. امام صادق علیه السلام فرمودند:« َ الْحَیَاءُ مِنَ الْإِیمَانِ وَ الْإِیمَانُ فِی الْجَنَّة [3] حیا از ایمان و ایمان در بهشت است (پس شخص با حیا در بهشت است)». آری یکی دیگر از علائم این بیماری، نبود حیاء است.

چکیده‌ای از راز حجاب
1- بی‌حجابی، سیبلی برای تیر نگاه است که با پرتاب‌های آن فضای ایمان مسموم به سمّ گناه می‌شود چرا که پیامبر اکرم فرمودند:«النّظر سهم مسموم من سهام إبلیس [4] نگاه، تیرى مسموم از تیرهاى شیطان است» آمریکا نیز یکی از روش‌ها و ابزارهای هدف قراردادن قدرت مسلمین را رواج نگاهِ گناه قرارداده است و بر روی آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی کرده است و بهترین راه برای رواج آن، زیبا جلوه دادن بی‌حجابی و برهنگی است.
2- حجاب، نمودی از حیاء و نیز شعاری برای حیاء است. با حجاب بهشت را به این دنیا بکشانیم!
3- حجاب و حیاء سدّی محکم در برابر بیماردلان است. بیماری دل، مُسری است مواظب باشیم! بیماری به نام جنون جنسی، نوع حادّ آن است!
4- بی‌حیایی و بی‌تقوایی از علائم بیماری قلب هستند.
5- تبلیغ برای برهنگی، خودش حجابی است بر واقعیتی تلخ به نام هبوط انسان.
برای این مورد مناسب است اشاره‌ای به این حدیث زیبا کنیم که امیر مؤمنان علی علیه السلام فرمودند:« مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَة [5] مزد جهادگر کشته در راه خدا، بیشتر نیست از مرد پارسایی که می‌توانست گناه کند ولی خودداری کرد. و چنان است که گویى پارسا فرشته‏‌اى است از فرشته‌‏ها». آری جایگاه مؤمن بر فراز آسمان‌هاست.
6- چند دروغی که آمریکا به حجاب اسلامی می‌بندد.
الف- حجاب را مرد به زن تحمیل می‌کند.
جواب: حجاب، تحمیلی از طرف مرد بر زن نیست؛ بلکه طرز پوششی است که طبق دین باید زن رعایت کند.
ب-  با حیثیت و کرامت او منافات‏ دارد.
ج- تجاوز به حقوق طبیعى او که خداوند برایش خلق کرده است محسوب شود.
جواب: اگر رعایت پاره‌‏اى مصالح اجتماعى، زن یا مرد را مقید سازد که در معاشرت روش خاصى را اتخاذ کنند و طورى راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقى را از بین نبرند چنین مطلبى را «زندانى کردن» یا «بردگى» نمى‏‌توان نامید و آن را منافى حیثیت انسانى و اصل «آزادى» فرد نمى‏‌توان دانست.[6]

نتیجه اینکه؛
اگر دشمنان اسلام و انقلاب اصرار دارند که زنان مسلمان حجاب را بردارند قبل ازآن خطاب ما به آمریکاست که چه چیزی در پس پرده این اصرار استکبار و غرب نهفته است و هدف آمریکا از این همه اصرار بر برهنگی زنان مسلمان چیست؟ پس این همه تبلیغات و به اصطلاح ایراداتی که دشمنان بر علیه حجاب روانه کرده و می‌کنند خود، حجاب و پوششی است بر روی حقیقت اهداف شوم شیطانی آن‌ها و آن هم، مشغول کردن ملّت‌های مسلمان به گناه و اسیر کردن آن‌ها در استعمار و چپاول و غارت همه‌سویه خود است.
همه با هم خطاب به آمریکا: حجاب را بردار!

پی‌نوشت:
[1] تفسیر نمونه، ج‏17، ص 289
[2] ترجمه المیزان، ج‏16، ص 461
[3] کافی، ج‏2، ص 106، باب حیاء
[4] الحکم الزاهرة با ترجمه انصارى، ص 602
[5] نهج البلاغة، ص 559
[6] مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏19، ص 447

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد