دهستان من

سرزمین دین و ادب

دهستان من

سرزمین دین و ادب

داعش؛ ابزاری اسلام‌ستیز!

پدیده‌ای خوف انگیز به نام داعش با سر و صدا و تبلیغات پردامنه از خشونت و پمپاژ هراس در دنیا! آری رونمایی یکی دیگر از چهره‌های شیطان! این بار به اسم دین هراس ایجاد می‌کنند.

اهداف دشمنان اسلام و مسلمین در رونمایی از داعش متعددند که البتّه چندین هدف اصلی آن به قرار ذیل است:

1- ترساندن بشریّت از اسلام  
طی سال های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به خصوص سال‌های اخیر، روند بیداری اسلامی در کشورهای متعدّد به توسعه قدرت جبهه اسلام انجامیده و تمام معادلات بیت المللی را تحت تأثیر خود قرار داده است. استکبار جهانی برای جلوگیری از رشد و توسعه هر چه بیشتر اسلام‌گرایی، طرح تخریب چهره اسلام را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از روش‌های آن اسلام هراسی است. گروه‌های تروریستی را به نام اسلام تربیت کرد تا در مناطق مختلف دنیا به خصوص خاورمیانه به بی‌رحمانه‌ترین اقدامات دست زده و دنیا را نسبت به اسلام بدبین کنند و از طرفی نیز مسلمین را بترسانند. قرآن کریم در رابطه با ترس‌آفرینی شیطان می‌فرماید:« إِنَّما ذلِکُمُ الشَّیْطانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیاءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ [آل عمران/175] این فقط شیطان است که پیروان خود را (با سخنان و شایعات بى‏‌اساس،) مى‌ترساند. از آنها نترسید! و تنها از من بترسید اگر ایمان دارید!». این آیه شریفه تأثیر القاء ترس را تنها متوجّه پیروان شیطان می‌داند. به این معنا که مثلا با ابزاری مثل داعش و... سعی دارد تا در دل مردم دنیا و به خصوص طرفداران قدرت آمریکا، ایجاد رعب و وحشت کند تا همگان باز هم یگانه قدرت نجات دهنده خود و دولت‌های خود را آمریکا بدانند و بس!

2- پیروی از شیطان
احادیث فراوانی در رابطه با لزوم ترس از خداوند متعال و نترسیدن از غیر خدا داریم. امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:«الْمُؤْمِنُ لَا یَخَافُ غَیْرَ اللَّهِ وَ لَا یَقُولُ عَلَیْهِ إِلَّا الْحَق‏ [1] مؤمن جز خداوند از کسى نمى‏‌ترسد و جز به حق سخن نمى‏‌گوید». البته این ترس، در واقع ترس از گناهان است وگرنه خداوند ترسی ندارد. امام علی علیه السلام می‌فرمایند:« لا یَرْجُوَنَّ أحَدٌ منکمُ الّا ربَّهُ و لا یَخافَنَّ الاّ ذَنبهُ [2] هیچ یک از شما به کسی جز پروردگارش، نباید امید داشته باشد و تنها از گناه خویش بترسد». این در حالی است که آمریکا و صهیونیسم بین الملل با ایجاد گروه‌های تروریستی همانند داعش در پی القآء ترس بر همه دنیا و به خصوص در دل مؤمنان است که البتّه قرآن کریم همه مؤمنان را به نترسیدن از آن‌ها دستور داده و آن‌ها را توصیه به ترس از خدا  می‌کند. مصداق ترس از خدا در این آیه شریفه مذکور در واقع عدم پیروی از شیطان است. زیرا قرآن کریم می‌فرماید:« فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر [نور/21] او(شیطان)به فحشا و منکر فرمان مى‏‌دهد!».

3- اسلام مورد علاقه آمریکا
باید دانست که آمریکا و صهیونیسم بین الملل فقط به دنبال منافع چپاوالگرانه و سلطه‌گرانه خود هستند. لذا اسلام مورد قبول آن‌ها اسلامی است که یا کاری به چپاول آن‌ها نداشته باشد و از این نظر بی‌تفاوت و همسوی با آن‌ها باشد و یا نفرت آور باشد. داعش برای نفرت آور جلوه دادن اسلام در نگاه اهل جهان طراحی و عملیّاتی شده است. دلیل این مطلب هم این است که آمریکا و هم‌پیمانان او نتوانستند جلوی بیداری اسلامی را بگیرند لذا باید برای جلوگیری از تسرّی این بیداری و انقلابی‌گری اسلامی به نقاط دیگر دنیا، دین اسلام را نفرت‌انگیز، زشت و رعب‌آور جلوه دهند و برای این منظور داعش را به راه انداخته‌اند تا توهّمی از اسلام را به جای اسلام ناب به جهان معرّفی کرده از سرعت گرایشات اسلام انقلابی در دنیا بکاهند. به همین دلیل است که رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای نامه‌هایی خطاب به جوانان و مردم دنیا نوشتند و آن‌ها را به تحقیق بدون واسطه در مورد دین اسلام فراخواندند. چرا که امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند:« اَما اِنَّهُ لَیْسَ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ اِلاّ اَرْبَعُ اَصابِـعَ - فَسُئِلَ عَنْ مَعْنى قَولِهِ هذا، فَجَمَعَ اَصابِعَهُ وَ وَضَعَها بَیْنَ اُذُنِهِ وَ عَیْنِهِ - ثُمَّ قالَ: اَلْباطِلُ اَنْ تَقولَ: سَمِعْتُ وَ الْحَقُّ اَنْ تَقولَ: رَأَیْتُ [3]هان! میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست. از آن حضرت درباره معناى این فرمایش سؤال شد. امام انگشتان خود را به هم چسباند و آنها را میان گوش و چشم خود گذاشت و آن گاه فرمودند: باطل این است که بگویى: شنیدم و حق آن است که بگویى: دیدم». دیدن فیلم‌های بی‌رحمانه امروز از جنایات وحشیانه داعش به اسلام نباید باعث شود که مردم دنیا این نمایش سخیف و وحشیانه را باور کنند و آن را به پای اسلام بزنند. بلکه دیدن واقعی امروزه یعنی بدون واسطه رسانه‌های تحت سلطه صهیونیسم تحقیق شود. مثلا با خواندن قرآن.
آری! داعش نیز رسانه‌ای است از بین انبوه رسانه‌های امروز شیطان که وظیفه تخریب چهره اسلام و نیز ایجاد رعب نسبت به آن را بر عهده دارد. پس نتیجه می‌گیریم که در واقع جنگ با داعش نبرد نظامی نیست بلکه گوشه‌ای از یک نبرد نرم فراگیر و همه جانبه است.

راهکار نبرد با داعش برای ما
از مطالب فوق به خوبی روشن شد که جدای از حمایت از کشورهای مسلمان در جنگ نظامی که با داعش دارند، وظیفه عمومی ما در این مسیر و برای نقش بر آب شدن هدف دشمن از ایجاد داعش، روشنگری نسبت به حقیقت اسلام و پاسخ به شبهات گوناگونی است که دشمنان برای پنهان ساختن اسلام ناب نشر می‌دهند و اسلام را به آن متّهم می‌کنند. قرآن کریم نیز در این باره توصیه‌ای زیبا دارد و می‌فرماید:« ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدینَ[نحل/125] با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر مى‏‌داند چه کسى از راه او گمراه شده است و او به هدایت‌‏یافتگان داناتر است». آری آنچه دشمنان را برای رساندن داعش به اهداف خود ناامید می‌سازد برملا کردن هدف اصلی داعش به عنوان جیره‌خوار استکبار به وسیله روشنگری و تبیین واقعیات دین مبین اسلام است.

نتیجه این‌که؛
داعش به عنوان رسانه‌ای با آتش تهیّه خشونت در دست آمریکا و صهیونیسم جهانی است که سعی در ارائه تصویری غلط و زشت از دین اسلام دارد لذا ما باید در این راه به جهاد روشنگری به پا خاسته، ضمن تبیین اسلام واقعی، اهداف شوم استکبار جهانی را بر ملا سازیم. پس پیش به سوی جهاد تبیینی! هر کداممان برای اسلام انقلابی یک عمّار باشیم!
پی‌نوشت
[1] مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، ص 117
[2] نهج البلاغه، حکمت 82
[3] نهج البلاغه(صبحی صالح) ص198

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد